torsdag, november 04, 2010

Det viktigaste är nog hälsan i alla fall

Jag har jobbat på en hel del de senaste månaderna. Det är jobbet som ungdomlots, simtränare, ordförande uppdraget i socialnämnd, omsorgsnämnd och byggnadskommitté. Så jag har rusta på en hel del och ja jag kan erkänna att jag också har ett dåligt sdamvete till min fru som får ta ett tufft jobb där hemma. Men för det så vill jag inte säga att jag inte tar mitt ansvar som förälder för mycket av det här jobbet med simning och förtroendeuppdragen så kan man sköta hemifrån.
Men det som jag inte hunnit med är min egen träning, utan den har jag misskött. Idag var jag till sjukhuset och gav blodprov och det är länge sen jag varit så skeptisk till mina värden och vad de visar.

Därför har jag nu bestämt mig att nu börja gå på gym igen. Jag blev besviken när mitt gym tog bort de här 10 gångers korten som jag tidigare alltid använde. Men nu så kommer jag antagligen idag att komma igång på allvar igen och teckna ett medlemsskap på ett av våra gym så jag kommer igång igen. När jag för ca 1 år sen skrev att jag skulle sluta gå på de här gymkedjorna och gå till idrottsgårdens styrkesal så tyckte jag det då passade mig bäst. Men det jag vill försöka komma igång är de här olika gruppträningar. Som t.ex. spinning före jobbet ett lunchpass borde jag också hinna få in.

Jag ställer upp för många och gör saker men det viktigaste är nog ändå min hälsa och den borde jag ta vara på bättre.
Ha det så bra.

1 kommentar:

Inger sa...

Klok insikt Göte :)