tisdag, november 23, 2010

Händer inget av intresse just nu

Mitt liv är så inrutat att det inte händer så mycket intressant just nu. Det är då förutom familjelivet så är det möten och simträningar. Tyvärr lever jag så tråkigt att det inte finns takar kring annat just nu. Okej visst händer det lite men då är det sådana saker som jag inte kan släppa på. Men förhoppningsvis inom de närmaste två veckorna skall det komma lite nyheter här på bloggen I helgen var vi på simtävlingar och det gick riktigt bra. Mina simmare presterade riktigt bra resultat och av dessa nu så har jag två som förbereder sig för final 11 - 12 december. Så där kommer det bli en hel del fokus just nu.
Sen så kommer ju budgeten inom kommunen och där finns det också utmaningar. Igårkväll hade kommunstyrelsen möte och jag kan lugnt erkänna att jag rätt så nervös hur de föreslå med tjänsterna inom äldreomorgen. Som jag skrev förra veckan så var jag beredd att t.o.m. höja skatten nu för att säkra den höjning av tjänster inom äldreomsorgen som det tidigare beslutats om. Men nu så har kommunen en tung ekonomi och då är jag rädd att man kanske drar in där. Jag hoppas jag fel och att man instället ser på andra alternativ som lovades på Fullmäktige mötet. Och därför föreslog jag heller ingen höjning av skatten. Men nu är det att vänta och se vad som händer. Om två veckor skall vi i Fullmäktige ta upp budgeten, och då får vi se vad som händer. Jag är rädd för att det då kommer att vara ett långt möte när budgeten skall tas upp. Men det positiva då är att man förhoppningsvis kommer att vara på Tallgården då.

Som sagt familjen, simning och möten består mest mitt liv av just nu.
Ja och jobb förstås men det är ett nödvändigt ont :-) Jag tycker om jobbet och gillar att jobba med och för ungdomar men skulle helt klart fylla tiden utan jobbet för ingen risk att man blir sysslolös. Sån är inte jag :-)
Ha det så bra för nu skall jag fara på ÅIF möte och disskutera verksamhetsbidrag till de olika idrottsföreningarna.

Inga kommentarer: