måndag, februari 08, 2010

Pappa

Nu börjar en vecka på resande fot. Ikväll kom vi till hotellet i Åbo, imorgon skall vi vara på en ungdomsarbetarkonferens här i Åbo och på onsdag så har vi ett nätverksmöte också här i Åbo. Sedan på onsdag bär det av till Helsingfors och en annan nätverksträff där.
Sen på fredag så blir det färja över till Stockholm och på simtävlingar. Känns just nu som man inte tagit helgens lärdom på allvar. I fredags och lördags så jag gick jag nämligen en pappagruppsutbildning. Att leda pappagrupp så är att få andra pappor att vara mer delaktiga pappor och en mer närvarande man. Och visst kan jag erkänna att jag funderade ett par gånger " är jag verkligen på rätt ställe ?" Men desto mer vi pratade så mer övertygad är jag att är en bra pappagruppsledare.

Visst kan man ifrågasätta mig ibland som pappa och man. Men när jag är hemma så försöker jag vara en bra pappa och man.
Sen tycker jag det är viktigt att jag visar kärlek och bekräftar dem när jag är hemma. Jag älskar min familj över allt annat och jag skulle aldrig göra något som inte de vill. Men vi har pratat om allt som jag gör och frun tycker att det är okej.

Att jag sen håller på med simning så är det också för att barnen skall kunna hålla på med simning. Visserligen leder jag inte Johannes simgrupp men det tror jag däremot är bra. Men däremot så kan han ibland följa med och träna mina simmare och då vill han vara både ledare åt mina simmare och min adept. Men när han är min adept så är det på hans villkor, vilket jag tror är bra.
Men som pappagrupsledare så kan jag dela med mig av mina erfarenheter som småbarnspappa samt man i en småbarnsfamilj.
Så jag kommer under våren att vara med och dra en pappagrupp.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: