torsdag, januari 28, 2010

Våga gå in med resurser trots dåliga tider

Jaha nu for frugan iväg idag så nu är det grabbdagar t.o.m. söndag. Men det är nog bra att hon far iväg för egentligen är jag en usel farsa / man. Jag ränner nog på lite för mycket ibland så bra att jag ibland måste bromsa in. Jag var faktiskt ikväll på simträning men då hade jag äldsta sonen med mig.
Yngsta sonen blev hemma med farmor och de hade haft det riktigt bra.

På jobbet är det verkligen full fart nu. På jobbet har vi fått 10 nya ungdomar på två dagar !!! Så det har inte blivit långa lunchpauser de tre senaste dagarna. Kaffepauser har vi inte hunnit med utan både jag och min kollega så har fått ta kaffe i farten. Så vi är båda värda en lugn helg. Det skall jag ha med grabbarna.
En sak har vi inplanerat och det är Johannes som börjat på nybörjarhockey som innebär att lära sig skrinna. Och det har vi på lördag förmiddag. Sen så genom snön som kommit ner så har de som plogat infarten, och då plogat upp en rejäl hög som jag tror skall få bli koja under helgen.

Jag såg att vår partiordförande Camilla Gunell har en insändare om att det behövs offensiva satsningar för att stävja ungdomsarbetslösheten. Och nu måste man gå in från Landskapsregeringen med satsningar för att få fler unga i sysselsättning. Allt från fler utbildningsplatser, och då är det inom den praktiska inriktningen jag tänker på. Sen så behöver man hitta fler sysselsättningsplatser. Så där har LR en tuff utmaning framför sig. Det är vikigt att ålänningar märker att man går in med resurser för att stävja ungdomsarbetslöheten nu. Då plockar de poäng bara att man visar viljan även om det är tuffa tider.

Ha det så bra.

1 kommentar:

Simon Holmström sa...

Oj det var många på två dagar. Bra att det finns nån som verkligen tar hand om dem också :)