torsdag, januari 07, 2010

Hej vinterland

Hej du vinterland kan man ju verkligen säga att det är just nu, för det har verkligen kommit vinter. Jag har idag varit och och köpt mig ett par skidor för klassisk skidning. Var intressant att se vilket tempo det är på skidförsäljningen nu. Jag var i Åbo i början på veckan och såg på skidor där men hade svårt att hitta skidor för så pass tunga personer för mig.
Men intressant att se att priserna ändå ligger ganska lika.

Lite synd att det är svårt för tyngre personer att få tag i sportutrustning för det gör att man kanske drar sig för att fara köpa skidor, för det tar hårt psykiskt på att höra att det inte finns för att man är för tung.
För vill man fara och röra på sig så behöver man ju ha utrustning.

Men sen håller det på att bli till överdrift när man skall ha skidor åt barn. Vår äldsta son är 6 år och 128 cm lång och jag skulle ha skidor åt honom och var till en butik i tisdags utanför Åbo. Det enda de hade åt honom var skateskidor!!
Var sen idag och hörde när jag köpte mina skidor. 160 euro för skidor åt en 6 åring. Måste barns skidor göras lika fina och dyra som åt vuxna ?
Det håller kanske på att vara lite väl om det inte kan göras barnpaket. Tänk om man har tvillingar. Över 300 euro för varsitt par skidor.

Visst är det många nu som köper skidor men de borde kunna vara ännu fler men då måste nog fabrikanterna se på för vem gör de skidor. Vintersport är underbart som många vill kunna utföra men det kostar mycket pengar. Men sen när de är investerade så är det värt även om kostar.

Ha det bra.

Inga kommentarer: