söndag, januari 10, 2010

Att vara ledare är ett stort ansvar.

Jag sitter nu på färjan på väg hem från helgens tränar kurs. Skönt att få komma hem igen för jag har varit en hel del borta det här året :-)
Men den här helgen fick jag en ny trevlig bekantskap och det var lägenhetshotell kedjan "Stay at" Var överraskande billigt att bo där. Okej jag fick ingen internetkabel eftersom reception är stängd på helgerna. Men man får den service man betalar för. Så med ett lågt pris så behöver jag ingen som kommer och passar på mig. Intressant här är ju med lägenhetshotell att man kan laga sin egen mat och få en billigare resa på det sättet. Så det här är något jag rekomenderar.

Mina reflektioner efter de här kursdagarna är som senast, nämligen att vi tränar för lite och att jag egentligen tagit mig vatten över huvudet, och tagit för mycket på mig.
jag älskar simningen och mina simmare är fantastiska men ibland länns det som de borde få vara värda en tränare som skulle ha lite mer tid för dem.
Alla simmare vill ju utvecklas så mycket som möjligt och när man får höra att det finns 13-14 åringar som tränar 7-8 träningar i veckan mot våra tre träningar i veckan så måste man fundera lite. Okej 7-8 träningar tycker jag är för mycket men de är nog värda att få en fjärde träning i veckan.
För att vara ledare är ett stort ansvar och då måste man visa att man skall kunna engagera sig tillräckligt. Man skall vara beredd att vara den här som säger att vill ni träna en fjärde träning i veckan skall ni få göra det. Nu måste jag börja fundera på hur skall fixa det här. Kanske jag borde börja säga som en god vän brukar säga " det skulle kunna fungera om...." Det är nog så jag måste börja fundera på nu. Nä nu närmar jag mig Eckerö.
Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns också föreningar som har råd att avlöna proffstränare för att simmarna skall kunna träna 6-7 ggr i veckan. Man kan inte förvänta sig att sådant skall ske på ideell väg!

Göte sa...

Visst du har så rätt anonym. Inom simningen i Sverige så är det ganska vanligt just genom att simningen är en så tränings krävande idrott. Men sen finns det eldsjälar som jag beundrar som är där både morgon och kväll och sen har jobb på dagen. Det jag fick höra i helgen var familjer som var engagerade och drog grupper. Som frun var med meig på kursen så for mannen och tränade simmarna kl.8 på söndagmorgon. Jag behöver väl knappast förtydliga om att barnen simmade :-) Ha det bra och tack anonym för din kommentar.