fredag, november 18, 2016

Viktigt att jobbet man gör syns

En intensiv vecka är till ända. Jag har nu sedan i söndags jobbat 12 - 13 timmar per dag med politiken. Budgetdebatten tar på. Det är väl den den enda allmän politiska debatten vi har i Lagtinget. Där gäller det det för oss politiker att synas vad vi gör.
Jag kommer ihåg en kommentar till mitt inlägg för ca 1 år sen. Där skrev jag hur viktigt det var att satsa på unga och då med unga med särskilda behov, då kom det en kommentar " varför har det inte synts om att du sagt det där tidigare " eller något sådant stod det i kommentaren.

Då blev jag och fundera att jag måste synas mera och då helst i media för där syns det att man gör någonting och vad man pratar om. Men det är inte så lätt att synas, för media kan ju inte skriva om alla vad de säger och gör.
Då insåg jag att jag måste Blogga, skriva insändare och synas om jag vill bli invald nästa val. Det måste det synas utåt om vad man vill. Och jag tror jag är för snäll i retoriken för att vara intressant att skriva om. Och som en journalist sa år mig i veckan " blir väl mest att skriva om oppositionen för de är inte lika snälla som er "

Jag ändrar mig inte utan försöker lägga fram fakta och förbereder mig lite extra..
Den här veckan så jag lade jag lite extra krut och då framför allt för de unga. Ja drogläget måste man reagera och agera i. Och sen har jag alltid pratat om unga med särskilda behov och där fick jag nu lite media utrymme denna vecka.
Denna vecka känner jag att jag fått tillräckligt med media utrymme och kan erkänn jag är nöjd med det. Orsaken till att jag är nöjd så är att det synts i media vad jag jobbar för. Det är barn och unga, framför allt minska marginalisering av unga. Och sen behovet av en kommunreform.

Nu börjar en misstroendedebatt men där kommer jag att ligga lågt. Den debatten får andra ta. Jag skall på eftermiddagen börja göra i ordning vår monter inför Godbymässan som är i helgen. Sen blir det i helgen att stå en hel del där.

Här nedan kommer de utklipp från media jag hittat om under veckan.


De här artiklarna om ungdomar och droger såå har jag både fått ris och ros för. Men jag har min åsikt klar. De skall vara svårt att hålla på med droger, men samhället skall göra det tillgängligt att sluta.


En artikel som verkligen kortfattat mina år och vad jag pratat mest om kring utbildning.



Inga kommentarer: