söndag, november 20, 2016

Full fart och lite till

Denna helg har det verkligen varit fullt upp. I helgen har vi Godbymässan och där brukar vi Ålands socialdemokrater ha en monter. Att vara på mässor och andra publika evenemang så brukar jag tycka om att få träffa folk när man är runt och representerar partiet. Man får frågor, kritik och beröm. Det är blandad kompott.
Men det är det som utvecklar en, att få ta del av folks synpunkter.
Vi brukar också ha en gallup med olika teman, i år kan man kortfattat kalla det till kommuner och vad som är viktigt för invånarna. Kommer säkert ett inlägg om svaren när vi sammanfattat formulären. Sen har jag mycket med det kommunala just nu så det är full fart med det också. Blivit både lördag och söndag att sitta och jobba.
Så att vara på mässa 3-4 timmar, sen sitta vid datorn 2-3 timmar per dag därtill allt annan helgsysselsättning med familjen så tar sitt.
Nu är mässan över.
Nu är det den kommunala och landskapets budget kvar och en knapp månads arbete med det kvar. Sen hoppas jag det blir 2-3 veckor med lite lugnare arbetstempo för annars måste jag göra något åt min situation,
Politiken är rolig och utmanande, men fortsätter det i det här tempot måste jag börja prioritera. Var som en man sa åt mig idag " det finns bara en Göte Winé och finns inte du med oss längre är det ingen som tackar dig för det du gör ". Klokt sagt av den 69-årige mannen som sa det där åt mig. Så jag måste hinna träna också och ta vara på mig själv lite mer.

Inga kommentarer: