onsdag, november 09, 2016

Nu ber jag inte om ursäkt utan bloggar med rak rygg

Igår var jag med i radiostationen Steel FM och deras program " Heta stolen med Frippe " Det är deras programvärd Fredrik Granlund som träffar lagtingspolitiker och ställer de " mot väggen ", så farlig var han inte utan rentav trevlig.
Här i bloggen så har jag ursäktat mig flera gånger om att jag har mina uppehåll i bloggandet, och då sen när jag kommer igång så ursäktar jag mig gång på gång ( ungefär som denna mening :-) )
De tyckte Frippe jag jag skulle sluta med för han tyckte ändå jag var bland de flitigastepolitikerna som bloggar. Det var som bomull i mina öron eller grädde på ålandspannkakan.
Apropå pannkaka så tycker jag att vissa i oppositionen och i det största oppositionspartiet är alltför gnälliga just nu och det tycker jag inte passar vissa framstående erfarna politiker.

Nå nu skall jag inte gnälla över dem. Jag försöker vara en politiker som har respekt för de andra och inte för gnällig heller. Nästa vecka debatt 4 av 5 dagar, jag gissar att jag går upp samtliga dagar och pratar så jag får se till att inte vara för gnällig då heller.
Jag hjular inte av lycka, ja inte ens jublar över hela budgeten. Finns vissa delar där jag har lite åsikter om och jag skall försöka uppdatera om det här. Men inte nu för då blir jag väl kallad på kvartssamtal till minister igen.
Jag vet att jag sitter i ett regeringsparti men vissa vill köra sitt race och varsågod men jag vill kanske då säga vad jag tycker offentligt om man inte vill bolla om det på förhand.

Men nu skall jag försöka fortsätta blogga, lite ändringar kommer att ske men inte be om ursäkt om det blir ett uppehåll.
Den största ändring jag gör i min blogg är att man inte längre kan kommentera anonymt. Och det är för att vissa anonyma kommentarer så saknar rim och reson och har inte heller med själva bloggen att göra. Ge gärna en kommentar men stå för det då.

Nu skall jag börja släcka lampan på kontoret och fara hem. Ikväll skall jag fara med yngste sonen på skyttetävling - spännande.

Inga kommentarer: