måndag, januari 31, 2011

Viktigt att våga se framåt och lägga energin på det.

Oj vad gnäll stjäl krafter. Det är nu två veckor sen jag bloggade senast och en liten orsak är att det varit turbulent på olika håll. Det har gjort att det tagit krafter av mig. Det har blivit fler insändare än inlägg på bloggen. Sen skall jag inte bara skylla på det utan det har varit mycket att göra här en tid. Förra veckan sade jag att jag hade två heltidsjobb eftersom jag skola in mig på mitt nya jobb som börjar imorgon. Imorgon börjar som projektledare på Katapult till 60 % och sen fortsätter jag som projkektledare för ungdomlotsarna på 40 %. Kommer att bli mestadels adminastrativa uppgifter för mig nu. Visst har jag också ungdomskontakter men inte lika mycket som det varit tidigare på ungdomslotsarna. Men min käre kollega skall ju också ha något att göra. Jag är smickrad av att fått förfrågan att få det jobbet.
Sen har det ju varit en hel del politik. Efter att jag föreslog i Fullmäktige att det skulle finnas pengar i investeringsplanen för en eventuell renovering av etapp 2 på servicehuset Tallgården i Sund. Men jösses vilket liv det har blivit efter det. Jag har blivi beskylld för att vara oansvarig och att jag inte skall skryta så mycket. Ja t.o.m. har det stått att jag är relativt nyinflyttad i kommunen. Jag har bott i Sund i 10 år och har tillbringat somrarna i Sund under min hela uppväxt. Nå nu hoppas jag att det nojset lagt sig eftersom det nu är framflyttat på lång tid. Jasg skulle kunna skriva en hel del om vissa här men så lågt skall jag inte sjunka även om jag är oerhört besviken på vissa personers agerande i den här frågan.
Nå nu ser man framåt och det är fullt med möjligheter bara man vågar se möjligheterna. Nu har jag massor med sådana möjligheter så det är det jag vill lägga min energi på, att just kunna se möjligheter att utveckla.

Ha det så bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

alla motgångar ska man se som en prövning inte som ett misslyckande. Och av alla prövnigar blir man starkare men det kan göra lite ont på vägen.