måndag, februari 07, 2011

Viktigaste är attityden

Verkar som det är måndagar som är min bloggdag. Jag skall bättra mig och börja skriva oftare, förra veckan var tuff med mycket extra timmar. Jag räkna på skoj ihop timmar som jag jobba förra veckan och det blev 60 timmar sammanlagt. Det som drar upp timmarna också att jag var och reste med en ungdom och då var borta ett dygn. Men jag räkna inte med tiden jag var på hotellet för då var jag ensam och kunde vila upp mig. Men jag lider inte för jag vet att jag snart får lite längre ledighet med familj. Men det som gör att jag bäst orkar med att jobba så mycket är att jag trivs med mitt jobb och då orkar man med tuffare veckor. För sen förra veckan var det också simträningar och invigning av Tallgården.
Det jag lider lite med är att jag nu inte hinner träna själv mina 4 pass i veckan just för att det är mycket med jobbet och simträningar.
Men jag jobbar på det t.o.m. så pass att jag gått med i toppform 2011 som skall bli att jag måste känna större press på mig att ta vara på mig mer.
Jag lider inte men jag vill vara i bättre form än vad jag är idag.
Jag blev att skratta för mig själv förra veckann när jag satt i bilen på väg på jobb och jag helt plöstligt skriker ut i bilen " jag älskar mitt liv". Efteråt var jag ganska stolt över det för trots att det på olika sätt blåser lite lätt kring mig så har jag en positiv attityd till mitt liv och det är det viktigaste.
Orsaken till att jag mår så bra är nog att det har blivit mer harmoni i familjen och är det bra så får det blåsa lite.

Ha det bra.

Inga kommentarer: