lördag, februari 26, 2011

En fantastisk vecka.

Nu kan man säga att familjen Winés första riktiga sportlov är över. Med att kalla det för det första riktiga sportlov menar jag att det är första året vi har skolbarn och vi måste då se hur vi skall lösa det med lov från skolan.
Nu blev det så att vi tog oss råd att fara på skidsemester. Som jag skrivit tidigare så blev det Lindvallen och Sälen från söndag - torsdag. Och det har varit riktigt trevliga dagar i sälenbackarna.

Nu vet vi hur det är och att vad man kan göra bättre till nästa gång.
Men däremot så var vi inte beredda på hur otroligt jobbigt det var. Jag hade hoppats på att hinna jobba lite på kvällarna men jag har varit så trött på kvällarna så jag ville gå och lägga mig betydligt tidigare än vad jag tänkt mig.

Kul att se barnens utveckling under denna vecka.

Johannes då som gick slalomskola på förmiddagarna och snowboardskola på eftermiddagarna. Blev lite stressiga dagar för honom, och eftersom han klara slalomen bättre än snowboard så åkte han mer slalom och då blev snowboarden lidande.
Men ändå när jag frågade på vägen hem vad som varit mest speciellt sa han " snowboarden, för jag klarade nästan hela vägen upp i liften sista dagen".
Han hade jättesvårt att åka upp liften med snowboard men han gav inte upp utan försökte om och om igen. Men sen såg han sina framsteg vilket då var det mest speciella under veckan.
Själv var jag imponerad över hur duktig han blev på slalom unde de här dagarna.
Alexander så är vår egen lilla chef. Det han bestämmer sig för så är otroligt svårt att ändra på. Efter skidning första dagen så vägrade han totalt andra dagen. Då kan jag erkänna att jag blev hängig och trodde att vi inte skulle få han och skida mer under dagarna i Lindvallen. Men frun lyckades övertalan honom tredje dagen och sen skida han de två sista dagarna. Men då måste man hitta olika hopp som han skulle hoppa i. Som ett förtydligande så skida han inte själv utan vi hade honom i en säle.

Frugan så skida också och det som är fantastiskt kul att hon gillade det för då innebär det att chanserna till att det blir fler skidresor.

Fredagen så var vi till Fyrishov och simma för att vara lite snälla mot våra ömma muskler och det var riktigt skönt att simma lite och bubbla i bubbelpoolen så klart.
Nu är veckan i stort sett slut och det har som jag skrivit tidigare så har det varit en fantastisk vecka som jag gärna gör om.


Ha det bra.

Inga kommentarer: