torsdag, februari 17, 2011

Åländska attacken

Börjar kännas som jag hakat upp mig med att be om ursäkt att jag inte hinner blogga oftare. Men mitt liv är stressigt just nu. Men jag skall försöka varva ner om ett dygn. För då borde väskorna vara packade och bara väntas på att bäras till bilen. För på lördag så drar familjen Winé mot Sälen för en kortare skidsemester. Då skall det bli familjen som gäller helt och hållet hela veckan. Inget jobb, ingen simning, bara vi. Ja blogga skall jag försöka hinna med också :-) Just nu skulle jag vilja skriva en hel del men klockan är mycket och jag är trött så jag bör börja gå och lägga mig. Men jag vill nog skriva av mig lite först. Jag har idag varit på den drogparlamentariska gruppen och jag börjar bli frustrerad på hur dåligt vår parlamentariska grupp sköts. Det är ett hån och jag förstår egentligen inte varför jag pliktroget går dit varje möte. Men idag fick jag bekräftelse på att jag har gjort mycket rätt i under den tiden jag satt i lagtinget.
Idag hörde vi lite folk och flera av dem berömde projektet "rensa Åland" som var 2006 med den förra regeringen bestående av socialdemokraterna, FS och centern.

Lite roligt är det eftersom en av dem som kritiserade mig mest i lagtinget för projketet rensa Åland sitter idag som ordförande i den drogparlamentariska gruppen. Men jag har fått mig i tidningen nyligen att jag inte skall skryta så mycket.

Men nu ser jag mest fram emot att vara den åländska attacken i backarna i sälen.


Ha det bra.

Inga kommentarer: