tisdag, januari 11, 2011

Berg och dalbana

Nä lugn ingen risk att jag sätter mig i en sådan. Jag är höjdrädd och vill stå med fötterna på jorden :-) Däremot har mitt humör nu farit berg och dalbana, så efter en underbar helg så är man nu i den gråa vardagen.

I helgen var jag och frun på Queen musikalen på Cirkus i Stockholm och den var helt fantastisk. Den var så bra att tårarna rann sista 10 minutrarna för att jag var så imponerad av artisterna. För mig var de okända och med deras prestationer så är jag helt övertygad om att de inte är det länge till.

Vilken fantastisk musikal det var. Apropå genombrott så måste det här väl vara det största framträdande åländska Parva Pirzadeh uppträtt i. Och vad otroligt duktig hon är. Sen var det en höjdare att fara iväg frun och jag på "tumis" om man säger så. Det var länge sen så det behövde vi båda.


Men nu är det vardag igen och allt är som vanligt. Jobb som man trivs med och underbara kollegor, trevliga simmmare som jag verkligen älskar att träna, visst är det tjafs ibland och de tycker jag kanske pushar dem för hårt ibland ;-) Sen har jag lite politiska möten också där man kan ha olika åsikter som det framkommit i media slutet av förra året men det är demokrati. Men det som gör mig mest bitter nu så är den här åländska avundsjukan som jag upplever nu. Jag har simmare som gått framåt mycket bra de senaste året. Och igår hade simutskottet möte där de tar beslut som jag inte trodde var möjligt. Jag brukar säga att jag inte är bitter men nu fasen är jag det. Hur man som en styrelse i en förening mer eller mindre bromsar idrottares utveckling tycker jag är ledsamt och det gör mig bitter.
Jag lägger ner 15 - 20 timmar veckan på att hjälpa min adepter. Mycket också för att stöda den idrott jag gillar mest. Och jobbar man med idrotten så behöver man se hur man kan göra det så bra som möjligt.


Idag är jag hemma med en sjuk son som spydde ner en hel del här hemma igår. Så idag går tvättmaskin för fullt :-) Jag tycker jättesynd om vår 4 årige som Alexander men samtidigt är det kul att se nu hur han ser läget att bli påpassad. Och det gör jag så gärna. Jag skämmer gärnabort han lite idag. Men imorgon är han nog på benen och då är det slut på curlandet från min sida.
Här har jag en tuff utmaning att inte vara för snäll för jag har en viss förmåga att curla lite för mycket. Och det börjar tyvärr märkas nu när han är han inte får sin vilja fram så blir han arg. Så här jag nog en av mina utmaningar under 2011 och det är att bli en bättre förälder. Men jag jobbar på det för man vill ju sina barns bästa.


Ha det bra

1 kommentar:

Pentin sa...

Nu är man på g med en ny blogg kolla gärna !