fredag, november 06, 2015

Laget före jaget är en bra egenskap

Långa dagar, mycket möten har det varit denna vecka. Denna vecka har vi börjat med att fila på regeringsprogrammet. Nu har vi gått förbi fas 1 och för min del är regeringsprogram skrivande över tror jag.
Under veckan har jag också blivit vald till vice ordförande i finans- och näringsutskottet samt vice gruppledare för vår lagtingsgrupp. Så mycket vice är jag :-) För jag är ju också vice ordförande för Ålands socialdemokrater. Det passar mig egentligen ganska bra som vice för jag anser att jag är en rätt så bra lagspelare och ser för min del laget före jaget :-)
Det är faktiskt en av mina styrkor att jobba för laget och se de andra och deras styrkor.

Nästa vecka kommer vi igång på allvar och då också kommer väl regeringsprogramskrivandet så långt att man vet om det blir en regering eller inte.
Jag har ju fortfarande en anställning på Ung resurs som jag vet vad jag skall göra med. Tyvärr är det väl så att jag måste säga upp mig från världens bästa arbetsplats.

Sen får man se vad som händer om 4 år, om inte annat får jag hoppas på ett nytt bananskal.

Men först skall jag njuta av en ledig helg :-)

Inga kommentarer: