fredag, januari 04, 2013

Nya tider med nya möjligheter

" Har man en blogg så skall den vara uppdaterad " " Hinner man inte uppdatera bloggen så kan man lägga ner den " Det är ofta kommentarer jag hört om bloggar. Och vad blir jag då att tänka på ? Jo hur dålig jag är på att uppdatera min.
Ett av mina två nyårsval är just att bättra mig med bloggen. Åtminstone 2-3 ggr i veckan bör jag uppdatera den. Det kommer att blandas med politik, simning och familjen. För det är de tre stora sakerna som händer i mitt huvud. Och min blogg är ju att skingra tankarna och delge er av min otroliga kunskap :-) Okej det sista var ett skämt.
Reagera ni på att jag skrev nyårsval och inte nyårslöfte ?
Jag blev att tänka på att vill jag till 2013 göra ett val eller ett löfte ? Kändes som att ett löfte är till en annan medan ett val är för mig själv.
Därför har jag valt att göra två val:
1) Få en aktivare blogg.
2) Ta vara på min diabetes mer, den här hösten har jag inte skött mig eller min hälsa.
Så där vill jag bättra på mig.
Den här hösten har jag tränat simmare. Och mer sett att jag hinner med det än att träna själv, inget bra val men sådan är jag.'
T.ex idag är det 8 dagen av 9 som jag drar en simträning och på de dagarna har jag stått 30 timmar vid kanten och lägg därtill planeringstimmar ca 10 timmar. Och oj där har man kommit upp i en full arbetsvecka.
Simningen är ett val som jag gjort och lever för den. 2012 hade jag ett fantastiskt år som simtränare och fått uppleva många lyckliga tillfällen där jag jublat över mina simmares prestationer vid bassängkanten.
Största upplevelsen var nog Ericas FM brons - WOW !!! Vilken känsla det var.
Nästa vecka börjar politiken igen mer på allvar och då minskas tiden vid bassängkanten.

Sen snart igen, ta vara på er.

Inga kommentarer: