söndag, januari 13, 2013

Lugn hemmahelg

Den här helgen har varit en lugn hemmahelg men ändå har det blivit mycket jobb gjort. Vardagarna rusar på med jobb och simning från tidig morgon till sen kväll. Så mycket kvalitetstid med barnen blir det inte.
Men i fredags när jag kom hem och frun hade farit på jobb 5 minuter tidigare tänkte jag " nej imorgon får grabbarna bestämma vad som skall hända" så jag maila en simmarförälder om att jag skriver pass men de får själva fara och träna.
Och så blev det.
Bara för att grabbarna får bestämma så vill inte de vara med mig hela tiden så jag fick en hel del planering gjord ändå, men de slapp höra " inte nu pappa jobbar". Men jag har hunnit planera Ericas planering fram till FM så nu har jag klart vad hon har med simning, vila och annat som rör hennes träning fram tills FM börjar månadsskiftet januari - februari.
Sen har jag sett lite på lagtingsarbetet som jag har de närmaste veckorna. Okej plenum har vi 1 ½ vecka till sen är det paus med det fram till mars. Men lagtingsarbetet är mer än så. Jag sitter som viceordförande i lag, kultur och utbildningsutskottet och där har vi en hel del jobb som vi måste göra under vårt plenum uppehåll. Imorgon skall vi ha debatt om det Immateriella kulturarvet där jag skall hålla ett anförande som jag skrivit idag.
Sen håller vi nu på med polislagen i utskottet och med den är det en hel del jobb. Den hoppas vi ha klar när lagtinget samlas igen i mars.
Lite stressigt blir det men jag hoppas vi lyckas med det.
Jag har aldrig missat utskottsmöte under vår plenumledighet under mina 6 år i lagtinget men den här ledigheten missar jag en dags hörande i utskottet när jag far på FM i simning.
Lite sur blev jag när utskottet ändrade mötesdagar, men det är väl bara att gilla läget.

Jag har haft en bra helg här hemma med barnen samtidigt som jag fått en hel del simning och politik planerat.

Inga kommentarer: