torsdag, juni 02, 2011

Gott och blandat

Nu är det sommar och man mår prima. Fortfarande har det varit stressigt och jag kommer att sammanfatta mina tankar för de senaste veckorna. Mest har det varit simnning för mig. Ja t.o.m. så att jag nu är i simhallen 6 på morgonen och tränar simmare. Sommarens höjdpunkt är nu ö-spelen på Isle of Wight som börjar om 22 dagar. Det är en stor tävling med 25 deltagande öar, över 4000 deltagare och 14 deltagande sporter. Simning är en av de sporterna som är med och där har jag två simmare.

Så nu är det mycket fokus på de tävlingarna.


Men också en hel del fokus på andra värdetävlingar som Rollo i Uleåborg och IKM - kval i Raisio blir det här i Juni.

Så en hel del simning blir det.




Sen springer jag på möten också, det är en hel del kommunalt och sen har jag den stora äran att sitta som suppleant i De Gamlas Hem styrelse. Okej det är inte så roligt egentligen, så jag var lite ironisk där på ett sätt. Det jag menar med ironi är att det är många som mår dåligt bland personalen över situationen där. Men det har jag bara läst om i tidningar så det vet jag inte mer om än vad som står där. Men organisatoriska frågorna som är riktigt under isen där så är en riktig utmaning som jag gillar. Och på de möten jag har hamnat in på så har just varit organisatoriska frågor.

Jag tycker om frågor där man kan se på utveckling och som på De Gamlas hem kan de inte gå sämre nu utan där kan det bara utvecklas.


Något annat som utvecklats är SIF simning där jag ser fram emot ett kanon säsong från september 2011 - maj 2012. Redan i maj så hade jag klart med 8 ledare, och alla grupper har jag klart med ledare i. Sen finns det alltid nytt man kan börja med men där är det då en ledarfråga som inte är löst ännu.

Men om SIF simning kommer jag att återkomma till mer i bloggar längre fram.


Politik hinner jag med lite också och nu verkar det som sossarna hittat varandra på norra Åland. Vi träffas gemensamt nu sossevänner från just norra Åland och pratar politik med varandra. Om det kommer ni garanterat att höra med av oss ju närmare valet vi kommer.


Som ni ser här så har jag massor att skriva om på bloggen, men det gäller bara att ta sig tid för att sätta sig ner och skriva.

Man kan ju kalla det gott och blandat för jag gillar allt detta och har valt det själv.


Ha det bra här i sommaren för det skall jag ha :-)

Inga kommentarer: