lördag, juni 18, 2011

En blöt bubbla



Det är som att man lever i en bubbla just nu. Det är politik, familjen och simträning som gäller för tillfället. Ja det kan nog vara så att jag t.o.m. har simningen som etta just nu. I ett par veckors tid har jag nu tränat simmare ganska hårt, ja t.o.m. på gränsen till för hårt. Vi har tränat så pass att vi har varit upp i en träningsmängd på 18 - 20 timmar i veckan på en av mina simmare. Jag har hämtat henne 10 före 6 på morgnarna sen har vi tränat från 6 till 20 före 8 ungefär och sen kvällspass efter jobb. Sen det har det varit familj och kommunalpolitik så jag kan erkänna att nu i två veckors tid har varit slitsamt. Jag har inte orkat bloggat, och inte så mycket annat heller kan jag erkänna. Nu har vi en lugn vecka innan vi far till Isle of Wight och ö-spelen. Jag kan erkänna att vara simtränare är mer än ett ideellt arbete om man skall göra det rätt och seriöst. Att vara en s.k. elittränare är tufft att kombinera med arbete på heltid och familj.


Nå snart är det tre veckors sommaruppehåll från simningen och det blir väl en välbehövlig vila för både simmare och mig.

Sen blir det ny säsong med nya mål och nya möjligheter.

Inga kommentarer: