torsdag, april 21, 2011

Ännu ett olyckligt förslag kring betyg.

Imorse satt jag hemma och tyckte synd om mig när jag har en sån där häftig förkylning som vi män oftast har.


Men jag glömde bort förkylningen när jag fick höra att lärarna skall kunna få lön efter elevernas betyg. Jag kan lugnt erkänna att jag är orolig för hur man som lärare då kan pressa elever till att elever skall prestera bättre. Eller att man sätter bättre betyg för att man som lärare skall få bättre betalt.



Hoppas det är bara ett dumt förslag som aldrig blir verklighet.

Nu var inte det här Åland eller Finland utan i Svertige men bara att föreslå något sådant gör mig mörkrädd.

Tror inte det blir lätt att få tag i speciallärare då :-)



Ha en trevlig påsk.

2 kommentarer:

Simon H sa...

Bra inlägg, men när kommer nästa? ;)

sonja_wine sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.