fredag, april 15, 2011

Nu är det vår.

Igår satte vi ut studsmattan åt pojkarna och då blev det full fart på dem. De har varit inne mycket under vintern, men igår när vi satte upp studsmattan satte kom ett jubel och sen var de ute restan av den kvällen. Men det är inte bara pojkarna som jublar över våren utan även jag börjar se vad som skall göras ute nu när när snön smältit bort. Det skall krattas och lite döda träd skall tas bort. Men det får vänta till påsken för då stanar jag hemma och fixar, men frun och barnen far till svärföräldrarna över påsken.
Jag har gett simmarna ledigt över påsken för de har tränat så bra en längre tid så därför får de också ledigt.

Det betyder att jag har två tre dagar som jag skall ägna åt att fixa här hemma så jag hoppas på fint väder över påsken.

I veckan så var jag till Medimar och visade min fot som jag haft problem med en längre tid. Sen en månad tillbaks så har det varit kört för mig att springa. Jag har varit nere i humör eftersom jag inte kunnat springa. Men nu har jag åtgärdat det med att jag köpt en ny cykel. Den som känner mig att kan tycka att det är lite onödigt eftersom jag sen tidigare har två cyklar. Men det är en tävlingscykel och mountainbike. Nu blev det mer vanligt med pakethållare som jag kan hänga väskor på. Då kan jag ha papper och annat med mig. Igår cyklade jag till och hem från jobbet. Jag har 28 km till jobbet så det tog sin lilla stund. Men nu är det vår och det ger möjlighet till att kunna cykla mer så nu gör jag det så länge jag har problem med foten.

Jag tror nu jag fått lite vårkänslor.

Ha det bra.

Inga kommentarer: