lördag, mars 26, 2011

Viktigt med engagerade föräldrar.

Ny helg och nya simtävlingar. Den här helgen är jag i Åkersberga på simtävlingar. Vi är ovanligt få med i helgen så vi har ca 10 ungdomar med oss. Det börjar kännas lite tungt att fara bort för det här är tredje helgen på fyra veckor jag är iväg på simtävlingar. Skulle kännas bra för familjen att stanna hemma men samtidigt har man ett ansvar som simtränare också. Att ha ett ledaruppdrag innebär ett ansvar att se till sina adepters behov och inte bara sina egna. Därför bär man tänka långsiktigt när man blir ledare att man förpliktar sig en längre tid.
Visst känns det för mig ibland att jag skulle kunna strunta i allt och göra annat de 10 timmar i veckan man står och tränar ungdomar. Men sen så när man träffar dem och känner deras energi och vilja att bli bättre så då är allt sånt bortglömt. Så är det även den helgen. Man är iväg med ungdomar som trivs att umgås med varandra och har roligt tillsammans. Därför är jag övertygad om att jag kommer att ha en bra helg.

Hoppas du också får det !


Ha det så bra.

Inga kommentarer: