torsdag, mars 24, 2011

Godhet

Igår var jag till Ålands museum och såg utsällningen "godhet" som jag verkligen tyckte om. Den var inte stor men den sa så mycket mer. Du kan se lite bilder från utställningen här. Utställningen fick mig att tänka till vad godhet är. När jag hörde om utställningen så undra jag att vad är det för flum. För det är så svårt att säga vad godhet är.Det blev mer konkret i personer. Att eldsjälar som jobbar för den goda sakens skull är goda. Och då jobbar för andra och inte för egen vinning.

Jag tyckte verkligen om utställningen för den gav mig tankar om att uppskatta eldsjälar som jobbar för den goda sakens skull. Sen hade de ett träd där besökare fick skriva om godhet. Och även du kan vara snäll och hjhälpsam mot andra.


Man fick ta kort med odspråk på vägen ut på mitt stod det " Ingen god handling, hur liten den än må vara, är någonsin bortkastad".


Ha det bra

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Göte!
Trevlig blogg du har. Jag reagerade mest på ditt inlägg om utställningen "Godhet" Jag har nämligen själv startat en blogg på just det temat. Själv tycker jag att godhet att framför allt handling, men sen är det ju en fråga av vilken typ av handling man begår så klart. Ha det gott!
http://www.godahandlingar.blogspot.com