tisdag, mars 22, 2011

Ser ljust på framtiden

Det som göms bort i snö så kommer fram i tö. Ja så hoppas jag att det blir för mig med bloggandet. Jag har sedan jag bloggat senast jobbat, jobbat och jobbat. Och jag vill inte inte skriva ännu ett inlägg här hur mycket jag jobbar eller om simning. För det är de två sakerna som är mest i mina tankar just nu.
Just nu hinner jag hinner inte träna själv heller och är faktiskt riktigt orolig över mig och min hälsa just nu. Jag kommer ihåg en kommentar för länge sen på ett inlägg jag hade att jag har själv sättit mig i den här situationen. Och det stämmer. Det värsta är ju att gillar det här livet. Jag har två jobb som jag verkligen trivs med. Sen simningen är ju helt fantastiskt roligt att jobba med. Och sen familjen som jag älskar över allt annat. Så det som blir lidande är mig själv. Så när någon frågar mig hur det är säger jag " det är mycket men jag klagar inte för jag har själv valt det".

Jag har alltid varit sån som hellre ställer upp för andra och det kommer jag nog alltid att vara. Men nu känns det som våren kommer och det är ljusare på kvällarna, och då skall man hinna träna senare. Bara min krånglande fot ger med sig.

Så med våren kommer solen och då ser jag ljusare på tillvaron och det ger mer krafter.



Ha det bra.



Inga kommentarer: