söndag, juli 17, 2011

Turist i Danmark

Detta inlægg blir lite speciellt eftersom jag skriver detta från en lånad dator i Køpenhamn. Imorgon far vi hem efter en riktigt lyckad semster resa till Legoland och Køpenhamn. Vi kom i torsdags kvæll till Kolding dær vi bodde. Kolding ligger ca ½ timmes bilvæg från Legoland. På øn Jylland var vi till lørdag vid middagstid då vi for till Køpenhamn. Jag kommer nu att ge lite reflektioner från vår vistelse hær i Danmark.
Legoland ær ju ett fantastiskt stælle dær hela familjen kan ha roligt. Jag tror att fam. Winé kommer att fara dit igen om 2 eller 3 år igen. Just dærfør att hela familjen kan ha riktigt trevligt tillsammans dær. Men då skall vi nog bo i helst på Legolands området så att om man blir trøtt eller annars behøver åt sina grejer kan man snabbt gå till hotellet. Sedan fanns ett stælle som heter Lalandia med ett æventyrsbad som var riktigt roligt, du kan læsa mer om Lalandias Aquadome hær. Framfør allt så gilla jag tornadon, den var både spænnade och rolig. Så just i Billund dær Legoland ligger så ær mycket mer æn bara just Lego. Men det ær væl så man gør att man exploaterar ett område så att det ger mer møjligheter till mer omsættning.

Igår så kørde vi sen bil från Legoland och hit till Køpenhamn, och då reagera jag på att de hade så bra vægar. Trafiken fløt på smidigt hela tiden och motorvæg hela tiden så det var bara att brassa på :-)

Idag var det Køpenhamn som gællde och vi hade inte vædergudarna på vår sida utan det kom lite regn i stort sett under hela dagen. Så något strøget eller kanalbåtar blev det tyværr inte p.g.a. just regnet.
I stællet skulle vi åka sightseeing med buss. Men det rena kaoset antagligen før att fler æn oss beslut att ta sin sightseeing med buss just p.g.a. vædret. Så några regelbundna bussar kom inte, och nær vi steg ur på 5 min paus vid havsfruen så for bussen ivæg. Så det vara att vænta på næsta buss, det reta jag mig lite på. Sen var vi till Tivolit och det roligt før barnen. Frun och jag fick mest se på. Lite dumt tycke jag på efterhand før jag skulle jag bra ha kunnat trotsa min rædsla och varit med på lite saker med Johannes. Før han skulle nog ha uppskattat om jag åkt t.ex. berg- och dalbanan med honom. Nu stod jag istællet och såg på.
Imorgon bitti bær det av hemåt och det skall nog bli skønt før vi mærker att det hær rænnande också tar på lite.
Ha det bra.

Inga kommentarer: