torsdag, juli 21, 2011

Skall han aldrig få arbetsro ?

Den jag tänker på är entrprenören Dennis Jansson. Det har varit turbulens kring Dennis och hans Rock - off, så det har väl blivit några polisanmälningar mot honom. Det som är synd att det är bara det som syns mest i media. Media är inte så snabba på att lyfta fram vilken stor del han har i att något verkligen händer på Åland. Nå i alla fall nu har han inte längre Mariepark utan Rock-off hålls på torget som jag tycker nu att är på rätt plats.
Samtidigt så har nu Dennis börjat med sitt nästa projekt nattklubb i ett hus som nog stått tomt i 40 år skulle jag gissa. Det heter Kinohuset ( bilden ) och är nog en av våra Marihamns ståtligaste hus och jag är glad att det äntligen blie användt. Det är ganska tufft att starta en nattklubb där eftersom det inom 100 meter finns 3 populära frogar redan. Men tydligen är inte krogarna största hotet, utan istället är det grannarna som nu bråkar.
Nu vill då grannhuset inte bevilja honom förlängt serveringstid. Förlängd serveringstid innebär att man få ha servering till 03.30 istället för kl. 24.00 som vanligt serverings tillstånd är.
De andra krogarna och nattklubbarna har beviljats förlängd serveringstid.
Så nu börjar det väl en ny kamp för Dennis.
Sen att jag peronligen tycker det är vansinne att man har öppet till 03.30 tycker jag är rena vansinnet. Kanske vi ålänningar borde lära oss att krogar stänger 01-tiden och sen pallrar man sig hem. Men det hör inte riktigt till det här inlägget. Nu mest tycker jag synd om Dennis som efter all investering i Kinohuset. Kanske inte får ha lika länge öppet som sina närliggande krogar / nattklubbar, vilket jag tycker är synd.
Du kan läsa artikel om detta här.

Hoppas det ordnar sig för honom.


Ha det bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagligt dålig svenska åter en gång. Man kunde begära mer av en politiker. Läste hela inlägget 2 ggr, kunde inte hitta EN ENDA korrekt mening!

Göte sa...

Hej anonym. Jag beklagar att du retar upp dig på min svenska. Men om du irriterar dig så på min svenska att du inte kan läsda mina inlägg så är det helt okej att du slutar läsa mina inlägg. Jag vill ju inte att du skall bli irriterad av min blogg. Men all rspekt. Ha en trevlig fortsättning på sommaren.

Anonym sa...

Jag som trodde att sakfrågan är det väsentliga. En politiker får väl också ha brister eller ???