fredag, december 24, 2010

God - jul

Idag är det Julafton och det är en dag som är fylld av omtanke. Jag har nyss läst lite tidningar här hos svärföräldrarna och det är intresant att läsa att man också tänker på de som är i behov av hjälp, som t.ex. de som har öppet för hemlösa och de som delar ut mat till behövande.
Själv brukar jag ge julen tid åt mig och åt familjen. Jag har mina veckor relativt fullbokade med jobb, simträningar och möten. Men under julen så är man ledig från jobb, simmarna får vara lediga ett tag och ingen vill fara på möten därför ger det tid till en själv och familjen.

Igår fick jag lite jobbabstinens och fick tråkigt men sen kunde jag göra lite annat så att jag kände mig någorlunda nyttig.


Men julen är annars där jag får tid med familjen och man kan göra saker tillsammans. Okej termometern visar nu -21 grader så att gå ut nu är inte så kul. Men julen ger oss möjligheten till att ta det lugnt tillsammans och ge tid till omtanke. Med detta vill jag önska er en riktigt God-Jul.

Inga kommentarer: