måndag, november 14, 2011

Långa dagar, korta nätter

Varit tyst från mig nu ett tag. Men just nu är det så otroligt stressigt, med mycket att göra. Efter att nu igen kommit in i Ålands lagting, så har jag nu för tillfälllet otroligt mycket att göra. För med mina jobb som verksamhetsledare för Katapult och sen som ungdomslots så blir det mycket att göra, och det är inget som man bara säger tack och hej till och går därifrån.


Projektledare för ungdomslotsarna så är jag inte längre, utan där jobbar jag nu på timbasis fr.o.m. 01.11.11. Sen får vi se om jag inte helt slytar vid årsskiftet.



Sen jag jobbar jag nu vidare på deltid som verksamhetledare för Katapult november ut och efter det så blir det på timbasis.

Där ville personalen ha mig kvar med personalansvar och ett övergripande ansvar. Så vi testar nu till sista januari så får vi se sen hur det fungerat. Det här är inget som jag med våld skall ha kvar utan gjort det i en dialog med kollegor och arbetsgivare som gärna ser mig kvar.



Sen är det simningen som jag helt klart är beroende av och inser att jag nog aldrig kan sluta med. Men där måste jag se hur mycket jag orkar och hinner med. Den senaste månaden har jag fått en bekräftelse på att fler inom simningen följer med min blogg så det kommer att bli mer simning här i framtiden, så att det blir lite intressantare för Tero och Mika att följa med :-)

I helgen var jag i alla fall till Hyvinge på SFI mästerskapen i simning och det gick riktigt bra för de åländska simmarna. Extra nöjd att jag nu efter 1 års träning fått en av mina simmare i riktigt bra form igen som gav guld igår.



Men nu är det dags för mig att fördjupa mig i lagen om produktion av genetiskt modiferade växter, som imorgon skall behandlas av social- och miljöutskottet där jag sitter om suppleant. Men först skall jag träna simmare och efter det så blir det lagtingsjobb hela dagen. Sen imorgonkväll blir det Fullmäktige.

Inga kommentarer: