torsdag, augusti 11, 2011

Kan det verkligen stämma ?

Det har varit mycket kring byte av mark vid Grelsby Kungsgård tidigare. Där landskapet var beredda att byta till sig mark för att gå in och stöda en satsning på en golfbana. Nå det var upprörande då att en släkt med mycket mark, skulle få mer - så det gick inte. Det var orättvist och då skulle man måste byta mark med markägare vid de andra kungsgårdarna också då. Golfen var inte i fokus i debatten utan mer att det skulle bytas mark.
Men idag fick jag höra att landskapsregeringen nu hyr ut Grelsby Kungsgård för 50 euro i månaden !!! Jag sa att det kostar att renovera huset, så billigt blir det inte att flytta dit. Men sen fick jag höra att landskapsregeringen skall renovera Grelsby Kungsgård för 200 000 euro !!! Nu hoppas jag att de uippgifterna inte stämmer för så här kan man inte få agera från Landskapsregeringens sida.
Skulle det då inte varit bättre och se vad man kan göra för att förbättra för turismen på norra Åland ? Den här landskapsregeringen har sänkt golfbaneprojektet som näringslivet ville ha, och ville vara med och bidra till. Man får tycka vad man vill om golfbana men det skulle gett kringeffekter i Godby med omnejd.
Nu hyr man ut det till vad då ?
Hur mycket turistsatsning blev det då ?
Ingen golf, ingen krutby.
Som sagt hoppas det jag nu skriver inte stämmer utan är mer rykten. Så har jag felaktiga uppgifter om arrendet vid Grelsby Kungsgård så rätta mig gärna.

1 kommentar:

Video Zeum sa...

Intressanta fakta! Fortsätt blogga!