måndag, oktober 11, 2010

Full fart och lite till.

Oj tiden rusar iväg för mig nu. Förra veckan hann jag inte blogga alls. Det är så mycket nu att jag inte alls hinner med.
Inom simningen var vi förra helgen på simtävlingar och det gick riktigt bra. Verkligen kul att de blev såna framgångar direkt, för det var säsongens första tävling utanför Åland.

Inom kommunalpolitiken så är det budget, budget och åter budget. Sen så sitter jag som ordförande i byggnadskommittén också och där har det blivit lite jobb, nja lite och lite en hel del har det faktiskt blivit.

Frugan var förra veckan på Havsvidden jo, så bra har hon det. Det var en en massa ungdomsarbetare från Finlands svnska församlingar som träffades och hade det skoj på Havsvidden. Så kvällarna var jag snäll hemmapappa. I torsdags kom frun hem. Men jag var tydligen inge trevlig så i fredags for hon till Gregersö och kom hem igår. Så inte heller nu var jag trevlig för idag far hon till Tammerfors.
Det tycker grabbarna Winé att är bra för på onsdag sätter sig jag och pojkarna på färjan och då skall de få fara till mormor och morfar.
Att träffa Pargas släkten har inte sönerna något emot. Inte jag heller men det blir det inte av för mig tyvärr.

För jag far med samma färja som vi kommer med, jag skall hem och jobba samt ha en hel del simning. Men vad som händer inom simning hoppas jag hinna skriva i bloggen senare under veckan.
Det har rusat på lite för mycket de senaste veckorna, men jag hoppas nu att det skall lugna ner sig.
Det som är synd är att jag inte hinner träna alls nu. Och det märks på mig, jag är mer lättretlig och trött just nu.
Idag var jag och provkörde en riktigt trevlig bil. Jag hoppas den är min om cirka 1½ vecka.


Ha det bra.

2 kommentarer:

Inger sa...

nämen Göte! ska du ge upp gamla bettan??? hon är ju en klenod! inte får man förpassa henne för en jepp-modell heller, vad är det för stil? ;p

Inger sa...

jeep, menade jag... haha :)