lördag, oktober 16, 2010

Simning, simning och åter simning

Det har varit mycket simning de senaste dagarna. Pojkarna har höstlov från skola och dagis så i onsdags förde jag dem till Åbo där frugan väntade på oss efter att varit på kurs i Tammerfors. Så de har varit hos mormor och morfar i Pargas. Med på färjan hem sen så var min gode vän Christoph tillsammans med två simmare från Uleåborg. Simmarna är på väg till Åland på träningsläger inbjudna av min förening Sunds IF. Orsaken till att vi är så frikostiga är att en av dessa två simmare är landslagsimmare Linda Laihorinne. I torsdags träffade hon mina simmare och berättade lite om sin karriär. I fredags så tränade hennes tränare Tommi Pulkkinen mina simmare ( Tommi och ytterligare en simmare kom i torsdags ). Sen har jag haft nöjet att haft en av mina simmare med på deras träningar. Det är Martin Hougberg som fick vara med där.
Att få träffa och och träna med sådana simmare så motiverar till ytterligare satsningar inom sin idrott, för träning krävs det om man vill bli riktigt bra. Linda berättade att hon ibland tränar upp till 11 träningar i veckan.

Idag nu så är det simtävlingar så det skall bli intressant att se hur det går.

Mycket simning har det blivit som sagt de senaste dagarna.



Ha det bra.

1 kommentar:

Ullis sa...

Du har en utmaning som väntar på dej på min blogg, Göte!