söndag, april 16, 2017

Förbannat vad skönt.....

Som en ensam krigare har jag kämpat för mina funderingar i kommunutredningsfrågan, jag har blivit hånad och mer eller mindre idiotförklarad i mitt led, över att norra Åland som kommun skulle bli för litet om man ser på den framtida kommunstrukturen. Jag ville ha garantier på att den kommunen inte skulle bli den lilla kommunen i norr som inte har råd att erbjuda lika bra service som de andra kommunerna på fasta Åland.
Nu sitter jag och läser in mig inför debatten och när jag nu läser PWC:s utredning " Åland - fem kommuner - långsiktig analys" så känns det förbannat skönt att veta att jag var på rätt spår. Så dessa personer som idiotförklarade mig får nu stå för sitt. Jag ser nu att det jag jobbade för, blir ett mindre skattetryck för de boende på norra Åland - och det känns förbannat skönt att veta att det jag jobbade för var rätt i det jag trodde på. Men ur detta ha jag kommit starkare, men min respekt för vissa har tyvärr naggats.

Inga kommentarer: