söndag, april 02, 2017

Även en politiker har känslor.

Jag är inte bara politiker. Jag är en människa också. En människa med känslor. När jag var var barn så blev jag retad av av flera olika orsaker och men av det har jag ännu. Det sitter på min självkänsla. Jag tar lättare illa upp när man skämtar om mig. En sa en dag åt mig " Göte du som är politiker skall hålla för det mesta ". Bara för att jag valt att börja med politik så har jag inte blivit en robot. Jag har känslor.
Mår mina barn dåligt så är det självklart att jag också mår sämre än vanligt. Mår man bra så tål man mer.
När jag var ung så blev mitt namn att reta mig för, Göte Winé tänk vad mycket man kan göra det med. Tyvärr märker jag att reta en för efternamn går i arv och nu är det barnen som får det.

Vi har ett samhälle där man gärna hånar varandra hellre än berömmer. Så tänk sen när ni säger något till en person att hur upplever den dem person min kommentar. Vill jag såra eller vill jag lyfta upp den personen.
Jag valde nu att idag ta bort två personer som vänner på fb. De skämtade om mitt namn och det blev sen vem som överträffade varandra.
Mina socialamedier skall inte vara ett forum att håna andra

Jag vill man skall respektera varandra och mina socialamedier vill jag mer skall sprida glädje och energi än att ta energi.

Inga kommentarer: