torsdag, oktober 27, 2016

Många tankar och idéer finns, svårare att få ner dem i text.

Trots flera lediga kvällar så kommer man inte för att skriva här tillräckligt ofta. Trots min minskning med att stå på bassängkanten och även minskning av träningsplanering eftersom jag nu endast är tränare två gånger i veckan och planeringen är betydligt mindre eftersom jag nu har yngre simmare. Så blir det ändå inte att sätta sig ner och skriva blogg. Däremot så har jag blivit en hejare på att chilla framför tv:n :-)

Fast tankar och idéer om politiken finns. Men känns ibland som vilken sten skall man lyfta på och skriva något här. För det har varit en tung höst där man sitter i en regering som nu väljer att nu skall den ekonomiska trenden med det ekonomiska underskottet vändas. Underskottet skall minskas och det nu. Så man har ju inte suttit och jublat när det måste sparas. Och jag kan erkänna att inte har jag fått prioritering som jag velat. Men vem får det egentligen ?

Men inom vissa områden så tycker jag det ser bra ut och jag fått som jag velat. Nu är inte budgeten ännu offentlig utan den kommer snart att bli offentlig och då kommer jag förhoppningsvis skriva allmänt om budgeten Fr.o.m 14 november kommer jag att bli fast i budgeten i 4 veckor där vi i Finans- och näringsutskottet kommer att jobba med utskottsbehandlingen av budgeten.

Min politiska prioritering om barn och unga är fast och det jobbar jag vidare med. Känns som det ännu finns en hel del inom utbildningen som behöver förbättras. Framför allt för dem som mår dåligt psykiskt. Mjo det är med psýkiatrin är en ständig utmaning om resurser på rätt plats. Desto fler man frågar desto fler olika svar får man.
Var på ett möte om droger igår  och det är nog också en sak som måste prioriteras rätt. Och lägger man mer resurser så skall det läggas på rätt ställe.

Ha det bra

Inga kommentarer: