söndag, juli 20, 2014

Allas rätt till kärlek.

Igår var jag med och gick Prideparaden på Åland.  En manifestation för allas rätt till att visa sin kärlek.
Igår var det enligt vad jag läste i media över 1000 personer som gick med i paraden.
Men orsaken till att jag idag skriver min blogg är en insändare där man skriver om att detta är skapat av kvinnliga politiker som vill vara rätt i tiden.
Undrar var denna man har varit de senaste åren och inte märkt hur man lyfter HBTIQ frågor runtom i världen.
T.ex. så har jag redan mitten av 1990 talet då jag jobbade som fältare jobbat med ta RFSL til Åland vid olika tillfällen.
Under mina 10 år som fältare så är det 5 killar som jag hjälpt med att få kontakt till RFSL när jag då var ut i de åländska skolorna och prata med relationer, kärlek och sex.
Efter de lektioner så har man blivit kontaktad om vart man skall vända sig om man är homosexuell och på Åland.
Då hade vi inte regnbågsfyren som idag gör ett fantastiskt jobb på Åland.
Orsaken till detta inlägg på bloggen så är för att somliga anser att när man är politiker så gör man det för att vara politisk korrekt och inte som medmänniska.
Sånt snack blir jag så trött på.
För mig var det viktigt och visa att vi är många som vill ge stöd för bl.a. de homosexuellas rätt till att visa sin kärlek, rätten att få viga sig. Det vill säga rätten till att leva på samma villkor heterosexuellt par i vårt samhälle. Därför var jag med i paraden i igår.







Inga kommentarer: