fredag, februari 24, 2012

Tack för den här veckan

Nu är det fredag och man kan säga att det är sista dagen på sportlovet för sen börjar helgen. Och i år har det verkligen varit en kanon bra sportlovsvecka.
Eller skall jag kalla det för utförsåkningsvecka mer :-) Vi kom nämligen hem igår efter 5 dagars skidresa och oj vilka underbara dagar vi haft.
Stället: Kläppen var en ny bekantskap för oss och bra för barnfamiljer. Passliga backar för vår yngsta son Alexander som i år lärde sig åka utför, 5 år gammal. Äldste sonen Johannes 8 år som kan åka lite mer så kunde vi släppa ivär på lite egna äventyr för det var så litet att stod man stilla runt 15 minuter där man såg över de flesta liftarna, så var chansen stor att man hitta varandra igen. Sen fanns det och backor med större utmaning för mig. Och då kan jag erkänna att jag lät bli de svarta backorna, de var lite i de brantaste laget för mig.
Lägenheten som vi hyrde hade vi på gångavstånd så därför kunde vi äta samtliga måltider i lägenheten för att spara på kostnaderna.
Servicen kunde varit bättre men det här är ett mindre och lite billigare ställe och då är det väl lite sämre service. Men inget som vi störde oss på för vi var där för att skida.
Vädret: av tre hela skiddagar strålande solsken i två dagar. Sen en dag mulet. De två halvdagarna söndagen när vi kom och torsdagen när vi for så var det okej väder första dagen och torsdagförmiddagen sken solen utav bara den, så att vi bara skall längta tillbaks ( och det tror jag vi gör hela familjen).
Familjen: Kanondagar där vi umgåtts och tagit det lugnt tillsammans. Där grabbarna vuxit som bara den. Före vi for så skulle jag kunna slagit vad om många veckors kökskommendering om att inte en chans att få någon av sönerna upp i stolsliften. Men japp båda två flera gånger. Så t.o.m. att vi kunde fika tillsammans hela familjen två gånger uppe i toppstugan.
Som sagt detta har varit för mig en fantastiskt sportlov.
Och jag tror det blir Kläppen nästa år igen

Inga kommentarer: